http://www.lessontutor.com/kw8.html

 

 

עזרה בשעורי הבית: "הכלב אכל את שעורי הבית שלי"  / קתרין ווסט

 

 

האם לבנך או לבתך יש בעיות לשבת להכין את שעורי הבית בזמן?  משימה? האם כל לילה הוא עבודה קשה? האם אתה מורט את שערותיך בנסותך לעזור לילדך למלא את משימות בית הספר? האם אתה מקבל פתקים ממורי ילדך/ ילדתך עם תלונות על כתב יד מרושל, נמנום במשך היום, או תזוזה מעצבנת בכסאו/ כסאה?

לפנינו מספר עצות יצירתיות, אסטרטגיות חדשניות, וגישות של שכל ישר לאחת מהבעיות הגדולות ביותר בימינו – שעורי הבית. כאשר המורים נותנים יותר שעורי בית מאי-פעם, עלינו להיות מצוידים למשימה!

 

עזרה בשעורי הבית:

 

איך אני יכול להקנות לבני התלמיד מיומנויות למידה טובות?

 

  1. בגילאי 9-10, ילדך יכול להתחיל לנהל מחברת משימות. במחברת זו הילד צריך לכתוב כל משימה ומשימה שניתנה לו על ידי מוריו. באמצעות החדרת הרגל זה לשגרת יומו של ילדך, הוא/ היא ילמד להיות אחראי הרבה יותר. פחות משימות לבית יאבדו או יישכחו, ותוך כדי יישום טכניקה זו הילד יעצב מנהג חיובי.
    שים לב לקבוע חוקים ברורים מאוד לגבי משימות שלא בוצעו. בנוסף, היה נוקשה וברור בקשר לעונש שיוטל על הילד כתוצאה מאי מילוי משימה.

 

    2.   אתה וילדך צריכים להחליט על מקום המעודד למידה. זה יהיה מקום שקט, מואר
          היטב וללא גורמים מפריעים. לאחר שהחלטתם על מקום ללמוד, מקום זה יהיה
          היחידי בו ילדך יכין את עבודת הבית שלו.
          זה מתאים גם לילדים לאחר חוגים. כמובן, כדאי לאפשר ילד לאכול חטיף בריא לפני
          תחילת העבודה.

ילדי שוכח את משימותיו, ספריו, כובעו, כפפותיו, ואפילו את מעילו בבית הספר!! 

איך אוכל לעזור לילדי ה-ADD/ADHD לחדד את זכרונו?

 

1. זאת בעיה נפוצה מאוד עם ילדי ADD/ADHD..
     תן לילדך הוראה קצרה מאוד המיועדת לחובות או דברים אחרים שרצונך כי
     ימלא.

2. בלימודים, הורה לילד לכתוב כל משימה שניתנת לבית, כולל משימות קריאה.
    הורה לו לכתוב אפילו את מספרי העמודים ותזכורות להביא את הספר הביתה.

3. הרגל את הילד להשתמש במדגש לא רק להוראות עבור שעורי הבית, אלא גם
    עבור מחברת המשימות.

4. עדיין אין לי דרך מושלמת להבטיח שילדי לא יאבד את הכפפות, כובע וחפצים אחרים
    שלו. הדבר הטוב ביותר שאוכל להגיד לך הוא לשמור חפצים מסוימים במקומות קבועים:
    הכפפות שלו יישמרו בתוך כיס המעיל, הכובע יישמר בתוך השרוולים, המעיל יושם
    בארונית.

  בהצלחה! אני זכרתי לבקר את מקום האיבוד והמציאה מדי שבוע כאשר בתי
  הייתה בת שלוש.

5. רעיון מצוין נוסף הוא להורות לילדך להחזיק יומן. זה עוזר לילד לא רק לשם זכירת דברים,
    אלא גם לכתיבת מחשבות ותחושות. על ידי כתיבה ביומן, תגדל מיומנות הכתיבה של
    ילדך גם כן.

הכנת שעורי הבית:

1. הדבר הראשון שיש לזכור בקשר לשעורי הבית הוא, שיש לסיימם קרוב ככל האפשר
    לזמן הגעת הילד לבית מבית הספר. על אחת כמה וכמה אם הילד תחת השפעת
   תרופה. מכיוון שהורים רבים אינם נותנים לילד מנת תרופה בערב, על מנת לאפשר לו
   לישון בלילה, חובה לעשות את שעורי הבית קודם כל. אם לילד יש חוגים לאחר בית
   הספר, יש להכין את שעורי הבית מיד עם הגיעו הביתה. כדאי לאפשר ארוחה חטופה וכן
   לאפשר הפסקה. ילדים
ADD-ADHD אכן זקוקים להפוגות אלו.

2. בנוסף, עליך לזכור כי זאת אחריותו של הילד להכין את שעורי הבית שלו. יש ילדים
    הנוטים להתלות על אבא ואמא לעזרה. אני מנסה לתת להם להאבק עם זה קודם כל.
    פסיכולוגים סיניים מצאו שזוהי הסיבה שארצות אסיה מצליחות במבדקי מתמטיקה
    ומדעים יותר מארצות אמריקה. שם כותבים את העבודה על הלוח ובזאת נותנים
    לתלמידים להיאבק אתה! על ידי כך, הם מקבלים מושג על הביצוע מתוך שליטה בחומר.

3. לאחר שנרשה להם להאבק מעט עם החומר, כדאי לשאול אותם שאלות על החומר.
    אולי זה יעורר את הזכרון ויסייע להם לעזור לעצמם. אם זה אינו עובד, אתה יכול לשאול
    אותם שאלות הנמצאות בדרך כלל בסוף הספר או להנחות אותם לעמודים בהם נמצאת
    הנוסחה כאשר זאת בעיה מדעית או מתמטית.

4. שים עין על ילדך כאשר הוא מכין את שעורי הבית. אם הוא מסתכל למקום אחר,
    בקש אותו להמשיך בעבודתו. הגבלות זמן עוזרות בזאת לעתים קרובות. יכול להיות לך
    מפגש קצר ופורה בכל ישיבה. טיימר של אפיה מתאים מאוד לכך! שוחח עם ילדך
    והחליטו על משך זמן סביר המתאים לגילו. 10-15 דקות טובות לילד בגילאי 6-8. משך
    זמן של 20-30 דקות מתאים לילד בגלאי 9-12. ילדים יכולים להשיג מרווחים של  30-45
    דקות בגילאי 13-15. כמובן שזה תלוי ביכולותיו של ילדך להתרכז ולהיצמד למשימה.

 

באילו רעיונות אפשר להשתמש כדי לעזור לילדי לכתוב טוב יותר?

 

אם יש לי רעיונות בנושא זה? לבתי הבכורה יש כל כך הרבה בעיות כתיבה, עד שפיתחנו מספר גישות יצירתיות. היא כותבת נהדר שירים וסיפורים כאשר היא עושה את הדברים
הפשוטים הבאים:

 

1. אם לילדך יש בעיות בהתבטאות בכתב, תן לו להשתמש בטייפ- ריקורדר כדי להקליט
    רעיונות וסיפורים. מאוחר יותר יוכל להפעיל את הטייפ, ולכתוב את הכל. זה מקל מאוד
    על ילד עם גישה מילולית.

 

 

 

 

2. אם יש לך מחשב, ואכן יש לך כאשר אתה קורא מאמר זה, אזי תן לילדך להקליד את
    שעורי הבית שלו. מכיוון שילדים רבים, ולא רק ילדים
ADD, מוצאים בכך הנאה מרובה,
    הם מכינים את שעורי הבית שלהם מהר יותר!
    מכיוון שילדים רבים הם בעלי תפישה חזותית, זהו גם רעיון נהדר כדי לעזור להם להחזיק
    במידע זמן ארוך יותר.
  

3. אתה יכול גם לטפח את חיבתו של ילדך לכתיבה על ידי רכישת ספר זיכרונות או יומן.
    זוהי בודאי המתנה הטובה ביותר שאתה יכול לתת לו.

 

ילדי לומד את החומר, אבל שוכח אותו בזמן המבחן. עזרה!

 

זה משהו שגם בתי עושה. היא כל כך מבריקה, וזה הדבר שהכי מתסכל אותי. אנו לומדים

דבר מה, ואזי איננה מסוגלת לשלוף את המידע כאשר היא תחת לחץ, בזמן המבחן.

 

עצות למבחן:

 

1. תשתמש בכרטיסיות.
    זה נותן לילד רמזים חזותיים, ומחיש את זמן השליפה מהזיכרון.

 

2. תרווח את מפגשי הלימוד שלך.
    זה אומר ללמוד כמות קטנה מכל נושא בכל יום. זה עוזר לילד להימנע מלנשור.

3. תלמד ותכין שעורי בית בכל מקום כל יום. תדאג שמקום זה יהיה מואר כראוי וחופשי 
    מהפרעות.

 

4. שימוש באמצעים המסייעים לזכרון.

מדובר בחרוזים וראשי תיבות העוזרים פעמים רבות לזכור דברים.
דוגמאות:

      

   
 
תרגמה: זיוה.

תודה למיכל שחר שהביאה את הקישור לפורום.